Blogi

Joukkueen fiiliksiä kesän harjoituksista, seuran tapahtumista, otteluista ynnä muusta.

Prahan reissu

18. - 20.4.2014

Kevään 2014 virkistysmatka kohdistui Tsekin maaperälle Prahaan. Tällä kertaa mukaan saatiin yhdeksänhenkinen seurue.

Itse en ollut Prahassa ennen käynyt eikä käsittääkseni kukaan muukaan porukasta, joten valinta oli varsin mainio sen suhteen. Ennakkokäsitykseni Prahasta vastasi aika lailla todellisuutta. Prahan Vanha kaupunki ja sen rakennukset ovat upeasti säilyneitä ja kaduilla oli tunnelmallista kävellä juuri tästä syystä.

Mikä hienointa, ruoka ja juoma olivat hyvin edullisia mutta sanoisin, että laatu näissä oli silti erittäin hyvällä tasolla. Ravintoloita ja pubeja oli kiitettävästi. Toki kaupunki tarjosi myös perinteiset pikaruokalat, vaateliikkeet, ym. joita on missä tahansa suurkaupungissa.

Prahassa ei ehkä ensimmäisenä tule mieleen, että käynpä eläintarhassa. Näin tuli kuitenkin tehtyä ja täytyy myöntää, että ei ollut pettymys. Itselleni tuli yllätyksenä, että Prahassa edes on eläintarha. Kyseessä oli vieläpä järkyttävän iso eläintarha ja eläimiä oli aina hylkeistä tiikereihin, norsuihin ja kirahveihin. Jäi siinä Korkeasaaret ja Ähtärit kakkoseksi.

Osa porukasta kävi myös jokiristeilyllä, joka oli myös erittäin asiallista touhua. Keli oli lämmin ja juoma kylmää, joten kannella oli hyvä katsella maisemia ja lukuisia Prahan siltoja. Suurin osa ajasta tosin taisi mennä kanavassa odotellessa mutta eipä risteilyn hintakaan päätä huimannut, kuten ei juomienkaan. Ohessa muutama kuva, joista voi saada jotain käsitystä risteilyn annista.

Prahan katujen leveyttä tuli myös mittailtua joidenkin toimesta ja illan/yön pukeutumiskoodi oli muuallakin kuin hotellihuoneessa hyvin vapaa.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

(Laitamme muutamia kuvia tästä reissusta "Tapahtumat" -> "Kuvat" -osioon, kunhan ehdimme ja kunhan ne ovat päässeet sensuurista läpi. Vaikka eihän meidän kuvia tarvitse koskaan sensuroida. Samasta paikasta löydät kuvia myös aiemmilta reissuiltamme.)

Kööpenhaminassa

Pe 10.5. - Su 12.5.2013

Tänä vuonna seuran virkistysreissu suuntautui kauniiseen Kööpenhaminaan. Kaupunki yllätti ainakin allekirjoittaneen sillä, miten paljon kaupunki tarjosi nähtävää ja koettavaa.

Lentomme lähti aikaisin aamulla Lappeenrannan lentoasemalta. Itse saavuin lentoasemalle ensimmäisenä koska olen aina ajoissa kaikkialla (yeah, right...) ja odottelin, että porukka valui pikkuhiljaa paikalle. Siitä lähdettiin normaaliin tapaan Air Balticilla ensin Riikaan ja sieltä Köpikseen. Sitten vain taksia alle ja hotellia kohti, joka taisi olla noin 15 kilometrin päässä hotelliltamme. Ensimmäinen taksi, jota menimme kyselemään oli lähdössä Ruotsiin. Päätimme kuitenkin, että Tanska riittää täksi viikonlopuksi, joten otimme alle toiset taksit.

Hotellissa tai tarkemmin Hostellissa ei juuri hienouksia ollut mutta eipä tarkoituksena ollutkaan viettää sen suuremmin aikaa huoneissa. Aula oli sen sijaan viihtyisä ja sieltä löytyi kaikki tarvittavat, eli baari ja pöytäjalkapallopeli, jota tulikin tahkottua reilusti, suurin tuntein ja kovalla volyymilla varustettuna. Toki Villen kanssa pesimme kaikki muut mennen tullen tuossa pelissä. Pieni kauneusvirhe tuli viimeisessä pelissä mutta muuten oli melko vakuuttavaa dominointia.

Kirjauduttuamme sisään hotelliin, kaikki taisivat enemmän tai vähemmän ottaa pienet torkut, jonka jälkeen lähdimme tutustumaan kaupunkiin. Samalla tuli tarkastettua Burger Corner-ravintola, josta sai ainakin mainioita hampurilaisia. Palvelu tuossa paikassa, kuten muissakin paikoissa oli hieman hidasta ja jätti muutenkin hieman toivomisen varaa. Samoiten maksun veloittaminen tuntui olevan hyvin vaikeaa. Yksi tarjoilijoista kuitenkin myönsi olevansa hieman krapulassa, joten annetaan hänelle vähän anteeksi.

Lauantai-aamuna menimme reippaana(ko?) hostellin hintaan kuuluvalle aamupalalle, joka oli kiitettävän runsas, laadukas ja monipuolinen. Tämän jälkeen vuokrasimme polkupyörät kaikille ja lähdimme näin tutkimaan kaupunkia lisää. Polkupyörien vuokraus oli varmasti kaikkien mielestä selvästi paras idea mitä kukaan on koskaan esittänyt millään reissullamme. Pyörillä oli helppo kulkea koska lähes kaikkialla oli omat kaistat pyöräilijöille, paikoittain jopa omat liikennevalot.

Ollin johdolla suuntasimme sanoisinko mielenkiintoiseen paikkaan nimeltä Christiania, jota itse kutsun tässä vaiheessa vaikkapa pössyttelymestaksi. Siellä ihmiset nimittäin polttivat muutakin kuin nuotiota ja sen saattoi haistaakin.

Wikipediasta:

Christiania on Kööpenhaminan keskustassa sijaitseva vapaakaupungiksi julistautunut alue. Joukko talonvaltaajia ja hippejä otti tämä entisen kasarmialueen haltuunsa vuonna 1971. Sittemmin paikka on tullut tunnetuksi anarkistien, taiteilijoiden ja huumeidenkäyttäjien tyyssijana. 36 hehtaarin laajuisessa Christianiassa vierailee vuosittain noin miljoona turistia.

Kovat huumeet ovat kaupunginosassa periaatteessa kiellettyjä, mutta kannabista kaupataan ja käytetään vapaasti. Huumekauppaa käydään etenkin kuululla Pusher Streetillä, jossa valokuvaaminen ei ole sallittua. Myös yksityisautoilu vapaakaupungissa on kielletty. Alueella järjestetään usein konsertteja ja siellä on paljon kahviloita ja ravintoloita.

Mutta eihän sieltä uskaltanut edes kahvia ostaa, saatika hedelmiä, joita siellä myös myytiin kadun varrella, ties vaikka olisivat olleet yllättävän mehukkaita.

Seuraavaksi suuntasimme Carlsbergin panimoon, jonka yhteydessä oli myös aiheeseen liittyvä museo. Suhteellisen edullisella lipun hinnalla sai paljon mielenkiintoista nähtävää ja kaksi olutta.

Tämän jälkeen osa porukasta lähti hotellille. Itse lähdin vielä Koutsin, Ollin, Tommin ja Villen kanssa hieman jatkamaan pyöräretkeä ja kävimme katsomassa kuuluisaa Pieni merenneito -patsasta.

Reippaan päivän iltana menimme kaikki yhdessä illalliselle Riz Raz-ravintolaan. Tämänkin ravintolan ruoka oli varsin laadukasta, erityisesti Buffet -pöydän osalta, joka oli myös erittäin monipuolinen. A' la carte lista oli hieman suppea mutta muuten hyvä. Jälleen kuitenkin palvelun tasossa, nopeudessa ja tarkkuudessa oli hieman toivomisen varaa.

Sunnuntaina tuli tehtyä hieman matkamuisto-ostoksia. Vielä ennen kotiinlähtöä, kävimme Helvin ja Tommin kanssa tarkastamassa paikallisen Tivolin, josta löytyikin sen verran hurjia laitteita että huppu heilui. Itse pidin erityisesti vuoristoradasta.

Sitten ei muuta kuin taksilla lentoasemalle ja illaksi kotiin. Kotiin päin matkustettaessa matkanjohtajallamme Tommilla alkoi olla matkakestävyys jo hieman koetuksella. Tähän Tommi voi kommentoida haluamallaan tavalla.(T:"Kaikki pistettiin peliin mutta ei jaksanut puristaa ihan loppuun asti"). Koko reissu oli kaiken kaikkiaan kuitenkin mallikkaasti hoidettu Tommilta. Kiitokset siitä. Kiitokset myös koko porukalle jälleen kerran hienosta reissusta ja mahtavasta seurasta.

Ciao Milano!

Tällä kertaa seuran virkistysmatka suuntasi Italiaan, Milanoon. Allekirjoittaneelle viime keväinen Barcelonan reissu oli neitsytmatka lentokoneessa mutta nythän tämä oli jo tuttua puuhaa. Air Balticilla lennettiin Helsinki-Vantaalta Riikaan ja sieltä edelleen Air Balticilla Milanoon. Air Balticia voinemme kaikki suositella halpalentoyhtiönä. Koneissa ei ollut suuria hienouksia tietenkään mutta tarjoilu pelasi mallikkaasti.

Saavuttuamme Milanoon ja astuttuamme ulos oli jälleen hienoa huomata lämmin, n. 19 asteen tuulahdus kasvoilla. Tähän aikaan on hyvä matkustaa Suomesta pois nauttimaan aikaisemmasta keväästä. Lentoasemalta lähdettiin takseilla kohti hotellia. Horisontissa siintivät jylhät Alppien vuoristot, vai oliko ne Alpit... No vuoret kuitenkin. Taksikuski, jonka kyytiin itse päädyin, pohotti menemään melkoista kyytiä. Välistä melkein pelotti. Liikennekulttuuri tuntui olevan melko vilkasta ja vaarallista. Samaan tapaan kuin Barcelonassakin. Mikan terävä havainto takapenkiltä oli, että kylläpäs taksin kone huutaa välillä. "Ei taida taksikuskilla olla kytkimen käyttö hallinnassa." Tarkemmin katsoen kytkintä ei ollut eli kyseessä olikin automaatti. :) Taisi olla vielä hybridi-malli. Mutta se autoista. En tiedä niistä pas... mitään.

Hotellille saavuttuamme oli selvää, että nyt on hieno hotelli kyseessä. Joku remontti oli kuitenkin käynnissä hotellin ovella. Pitivät melkoista meteliä. "Tämänkö takia hotelli olikin ihmeellisen edullinen?" No, eipä tuo jatkossa kuitenkaan häirinnyt millään tavalla. Hotellin vastaanotossa oli hieman selvittelemistä kun osalle ei meinattu saada jostain syystä huonetta... vaikka ilmeisesti oli varattu. Lopulta kaikille löytyi kuitenkin huoneet. Huoneet olivat hyvää tasoa. Velmuina olivat kuitenkin mainostaneet, että huoneissa on ilmainen minibaari. Todellisuudessa kyse oli pienestä jääkaapista, jossa ei juuri sisältöä ollut. Kaapista löytyi pari vesipulloa ja pari limpparia.

Hetken huoneisiin tutustuttuamme lähdimme läheiseen ravintolaan nauttimaan huurteiset. Tässä vaiheessa kävi kuitenkin selväksi, että eipä ole halpa maa kyseessä ainakaan ravintoloiden hintatason osalta. Pienestä oluesta sai pulittaa 10 euroa. Tämän jälkeen olikin kiireästi paikanvaihto kyseessä. Lähdime etsimään sopivaa paikkaa, josta saisi pizzaa. Olimmehan Italiassa. Äskeisessä paikassa ei menu nimittäin sisältänyt minkäänlaista pizzaa. Tämä osoittautui yllättävän haastavaksi tehtäväksi. Lähdimme haahuilemaan ilmeisesti hieman väärälle seudulle kun ei meinannut millään löytyä minkäänlaista pizzeriaa. Lopulta löysimme oivallisen Englantilaistyylisen pubin, josta sai myös pizzaa. Tämä osoittautui niin mukavaksi paikaksi, että vierailimme kyseisessä paikassa useampaankin kertaan viikonlopun aikana.

Pizzojen ja palan painikkeiden jälkeen painelimme, tai ainakin osa meistä paineli, kaupan kautta takaisin hotellille. Kaupassa hintataso oli nopealla vilkaisulla halvempi kuin Suomessa. Hotellilla ehdimme hetken rauhoittua, kunnes lähdimme jälleen syömään. Tällä kertaa ihan oikeaan ravintolaan. Ravintola oli puitteiltaan mainio mutta ruuassa oli kieltämättä hieman toivomisen varaa. Itse tilasin lohta. Annos oli hyvän näköinen ja lohi oli kypsää mutta ei maistunut juuri miltään. Lisää suolaa ja mausteita kaipasi tuo lohi. Onneksi sentään pöytämausteet olivat käytössä. Osalle pihviä tilanneista pihvi tuli lähes raakana vaikka tilattu kypsyysaste oli jotain muuta. Annoksen sai toki tästä ilmoitettuaan uudestaan oikealla...tai no, lähes oikealla kypsyysasteella. Toinen juttu oli se, että lisukkeet olisi pitänyt tajuta tilata erikseen.

Ravintolaillallisen jälkeen kävimme tarkastamassa Milanon yöelämän, joka osoittautui melkoisen tyyriiksi. Yökerhot olivat lisäksi melkoisen täyteen tupattuja.

Seuraava päivä (lauantai) olikin reissun kohokohta, sillä kävimme seuraamassa Ac Milanin ja Fiorentinan välistä ottelua kuuluisalla San Siro -stadionilla. Tätä ennen oli hieman aikaa käydä tutustumassa kaupungin muihin nähtävyyksiin. Puitteet stadionilla olivat hulppeat ja porukkaa riitti. Tunnelma oli käsin kosketeltavissa ja meteli esimerkiksi maalin jälkeen oli aivan uskomaton. Pelin tapahtumat näki yllättävän hyvin paikan päältä. Paikkamme olivat aivan ylärivissä mutta siitä huolimatta näkymät olivat hyvät. Kävelymatka maan tasalta ylöspäin katsomoon oli melkoinen. Milan loppujen lopuksi hävisi ottelun 1-2. Tämä hieman latisti lopussa yleisön tunnelmaa mutta kaiken kaikkiaan ottelu ja stadion olivat selkeästi tämän reissun parasta antia.

Loppupäivä meni illastaen toisessa ravintolassa sekä nautiskellen jo tutuksi tulleen englantilaispubin tarjonnasta.

Sunnuntaina aamupalan jälkeen suuntasimme pikkuhiljaa takseilla lentokentälle ja sieltä lensimme samaa reittiä Suomeen. Summa summarum. Hieno reissu, hyvät puitteet. Hieman oli vain kallis maa.

6.4.2011 Barcelonassa käyty

Hola! Hola! Seuran virkistysmatka suuntasi tällä kertaa Barcelonaan. Hienot olivat maisemat monessakin mielessä ja hienoja kokemuksia riitti muutenkin. Itsehän pääsin ensimmäistä kertaa lentokoneeseen ja metrolla matkustuskin oli uusi kokemus. Eikä naureta siellä! Kerta se on ensimmäinenkin!

Ehdottomasti yksi hienoimmista kokemuksista oli kuitenkin päästä käymään FC Barcelonan kotistadionilla ja museossa. Myös kuuluisa edelleen keskeneräinen kirkko oli uljas näky. Melkeinpä herkisti "raavaan" miehen. Ehkäpä vieläkin mahtavampi näky oli kuitenkin huurteinen litran tuoppi. Tuntui, että nyt ollaan oikeiden asioiden äärellä. Siinä kosketeltiin miehen syvimpiä tuntoja. Tuopin sisältö myös maistui hyvältä.

Kaiken kaikkiaan hieno reissu oli eikä suurempia kommelluksiakaan sattunut. Meininkiä riitti. Sanotaanko näin, että Let's go -meininkiä. Saletisti natsasi.

6.2.2011 "Julkkis"havainto

Ravintola Cup-Kahvilassa havaittu parrakas pitkätukkainen mieshenkilö. Joukkueemme tarkkasilmäisten miesten kerho, Teemu, Tommi ja Juha, tunnistivat parrakkaan mieshenkilön Jouni Hynyseksi. Hynynen saapui viettämään iltaa seurueensa kanssa, johon ei näkemykseni mukaan kuulunut muita Kotiteollisuus -yhtyeen jäseniä. Kunnioitan Hynysen valintaa illanviettopaikaksi. Cup-Kahvila. Onko parempaa illanviettopaikkaa? Tuskin.

6.2.2011 Monitoimihallin puolesta

Sammonlahteenko uimahalli? Ei kiitos. Mieluummin monitoimihalli, jossa mahdollisuudet lentopallolle ynnä muulle harrastamiselle. En suinkaan ole ainut joka on asiasta samaa mieltä. Uskon että kaikki Lappeenrannan urheiluseurat voivat allekirjoittaa sen tosiseikan, että salivuorot ovat vähissä ja että harjoittelutiloja tarvitaan lisää. Rakentakoot vaikka sitten sen uimahallinkin mutta kyllä ensisijaisena projektina tulisi olla monitoimihallin rakennus. Vaihtoehtona tietysti olisi myös Huhtiniemen liikuntakeskuksen laajennus, samalla kun nyt kaavailevat Huhtiniemeen kylpylähotellia. Ei olisi huono ajatus panostaa paikallisten seurojen harjoitusmahdollisuuksiin. Turhempaankin on rahaa käytetty. Esimerkkinä lämmitetty osio Valtakadusta. Rohkenen nimittäin epäillä tuon hankkeen hyödyllisyyttä.

Palatakseni vielä uimahalliprojektiin. Uimahalli toki palvelisi lapsiperheitä, kuten Etelä-Saimaan verkkosivuilla on pontevasti ilmaistu. Mutta eikö monioimihalli palvelisi ainakin yhtä paljon, ellei enemmän. Nuorten liikkuminen tai sen vähyys on ollut tapetilla moneen kertaan. Eikö tällä tavalla taattaisi ainakin mahdollisuus siihen, että seuroilla olisi mahdollisuus järjestää näille nuorille tilat, jossa liikkua. Voi olla kaukaa haettua, mutta tällä tavalla voitaisiin odottaa myös enemmän menestystä Lappeenrantalaisille seuroille.

16.11.2010 Vielä kauden ensimmäistä voittoa metsästäen

Ei se vaan p*rkele meinaa tulla se voitto sieltä! Lähellä se taas oli. Tämän kauden ensimmäinen voitto antaa vielä odottaa itseään. Kuitenkin luonnollisena jatkumona oman pelimme kehittymiselle, se voittokin vielä tulee sieltä. Sehän on selvä. Mukavaahan se olisi tietysti ottaa esimerkiksi tämän vuoden viimeisessä kotipelissä.

6.4.2010 Täällä taas! Tässä hieman raporttia Tukholman risteilystä.

Morjesta jälleen, pitkästä aikaa! Voi että, kertakaikkiaan, mistähän sitä taas alottaisi. No, mennään kaikkia kiinnostavaan pääaiheeseen, eli siis The Risteilyyn. Voinpa kertoa, että olihan taas reissu. Tällä kertaahan ei menty Tallinnaan, siellä kun on käyty jo kahtena edellisenä vuonna. Valitsimme tällä kertaa Tukholman, tuon rakkaan naapurimme huikaisevan pääkaupungin.

Reissuhan kesti siis torstaista lauantaihin, eli ihan tarpeeksi kauan jos minulta kysytään. Tallinnan reissuthan olivat tämän rinnalla lähinnä pientä verryttelyä. Reissuun lähdettiin kauniissa, aurinkoisessa säässä, joka kestikin melkein koko reissun ajan. Ainoastaan bussimatka Helsingistä takaisin Lappeenrantaan meni hiukan epävakaisemmassa säässä. Enkä nyt puhu pelkästään säästä, sillä ainakin allekirjoittaneella oli muutenkin hiukan epävakainen fiilis. Mistä lienee johtunut? Palataan tuohon aiheeseen vielä myöhemmin.

Laivalle vihdoin päästyämme, olikin jo melkein heti aika mennä nauttimaan buffetin antimista. Se oli oikein mainio, kuten Ruotsin laivalla odottaa saattaakin. Tarjoilijoissakaan ei ollut mitään vikaa, päinvastoin. Eräät meistä jopa innostuivat tekemään enemmänkin tuttavuutta. En tosin tiedä, jäikö tämä vain tutustumis/jutteluasteelle. En seurannut sitä tarinaa loppuun asti. Jokatapauksessa, ruokaa oli tarjolla kaikille aisteille. Buffetista ilta jatkui, ja jatkui, ja jatkui, kaikesta päätellen railakkaasti. Toki tax-free:ssä myös kävimme ostamassa matkaeväät ja tuliaiset, niin ja tietenkin myös ne "matkaeväät" ja "tuliaiset".

Aamulla saavuimme aurinkoiseen ja suhteellisen lämpimään Tukholmaan. Satamasta suuntasimme reippaasti kävellen (kyllä, kävellen, uskokaa tai älkää) katselemaan vanhan kaupungin maisemia. Osa porukastahan jäi laivaan vielä nukkumaan mutta eräät osoittivat urheilijan asennetta ja lähtivät matkaan samoilla silmillä, joilla edelliseen illan olivat riekkuneet. Onneksi Kävelykadulla löysimme mukavia baar...siis...juomapisteitä, joissa huolehdimme nesteytyksestä. Takaisin laivalle tottakai kävelimme, kun kerran olimme vauhtiin päässeet.

Laivalla allekirjoittanut otti erittäinkin tarpeelliset päiväunet. Joiden jälkeen päästiinkin jo taas buffettiin, ja buffetista sinne ja tänne ja...niin edespäin. Sitten olikin taas aamu, ja olimme takaisin Helsingissä. Tässä kohdassa hommat alkoivat mennä pieleen. Itse matkanjohtajan, eli allekirjoittaneen hyttiläiset myöhästyivät bussista. Varsinaista syytä siihen en nyt tässä lähtisi mielelläni ratkomaan. Onneksi kuitenkin mukava bussikuskimme suostui vielä koukkaamaan meidät kyytiin satamasta. Hieno mies! Kuten olivat kaikki hienoja miehiä, paitsi matkanjohtaja. Tämä oli passarimme mielipide koko matkan ajan. Muisti myös mainita siitä aika monta kertaa. Onneksi mies kävi kuitenkin (itsekin hienona miehenä) juttelemassa matkan aikana itselleen suuttuneen matkanjohtajan kanssa. Siitä epävakainen mieli jo hiukan piristyi.

Kaiken kaikiaan matka oli kaikesta huolimatta onnistunut. Mukava olla taas kotona. Kiitos kaikille risteilyyn osallistuneille! Hyvää ja aurinkoista kesää kaikille! Toivottavasti hyvä talvi tietää hyvää kesää.

10.12.2010 Uusi vuosi, ei niin uudet kujeet

Uuden vuoden ensimmäinen ottelu saatiin siis pelailtua Kourulan kotihallissa. "Pelailu" onkin melko oiva sana kuvaamaan ottelua. Välillä tuntui, ja varmasti näyttikin, ettei olisi koskaan palloon koskenutkaan. Mutta tästähän emme lannistu, tästä voi vain parantaa.

Tekosyinä voisin kuitenkin esittää, että pisteet eivät välttämättä menneet oikein, sillä epäilen, että luottokirjurimme toimi nautintoaineiden vaikutuksen alaisena ja tilastomiehemme merkkaili muuten vain omiaan, joten pelaajatilastoihinkaan en luottaisi. No, leikki leikkinä, huonon häviäjän puhetta.

Illalla, ikäänkuin jälkiverryttelynä, suoritimme muutamien joukkueen jäsenien kanssa operaation: Tipattoman tammikuun tutkinnat. Menimme siis Lappeenrannan keskustaan tutkimaan, vaikuttaako tipaton tammikuu ihmismäärään paikallisissa kuppiloissa. Eipä juuri tuntunut vaikuttavan.

Itse tietenkin pyrimme nauttimaan tuota ihmiskunnan ilolientä mahdollisimman sivistyneesti, jotta tutkimustulokset olisivat luotettavia. Vaikka omat tipattomat tammikuumme eivät olleetkaan enää voimassa jostain syystä.

Tutkimuksia haittasi kuitenkin ajoittain se, että vastaan sattuneet naiset olivat aivan sulaa vahaa ympärillämme, roikkuivat perässä kuin iilimadot. (Vai miten päin se menikään? Lisätietoa passariltamme.) Emme kuitenkaan olleet tästä yllättäen ollenkaan pahoillamme.

6.12.2009 Vähän blogipäivitystä tähän väliin

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille! Nyt on sitten kotiottelut tältä vuodelta pelattu ja ensi vuonna kausi jatkuu. Vielä kun saataisiin hieman lisää yleisöä tuleviin kotiotteluihin. Allekirjoittanut ainakin olisi siitä kovin mielissään. Täytynee ehdottaa rahastonhoitajallemme, että josko palkattaisiin vaikka sisäänheittäjät hallin ovelle. Yleisömäärän lisäys tietäisi myös toivottavasti lisää menekkiä kahville, pullille ja sämpylöille. Itse pulla- sekä sämpylävastaavana olisin tästäkin hyvin mielissäni.

Pikkujoulut tuli myös tosiaan vietettyä tuossa edellisenä viikonloppuna, muistaakseni. Suurimmilta urheiluvammoilta vältyttiin. Se on aina positiivista. Vaikkakin osalla porukasta seikkailut olivat sen verran hurjia, ettei niitä uskoisi todeksi. Siksipä ei niistä sen enempää näillä palstoilla. Joka tapauksessa, hauskat pikkujoulut kaikenkaikkiaan.

- Juha

25.10.2009 Mikä se nimi olikaan?

Juu, tosiaan saatiin ensimmäinen voittoerä saalistettua Joensuun suunnalta. Ottelun selostaja oli kyllä mies paikallaan, vaikka kutsuikin allekirjoittanutta Juha Rokkaseksi tai joksikin vastaavaksi, ihan oikein se ei kuitenkaan mennyt. Tuollainen selostaja olisi kuitenkin hyvä juttu myös omiin kotipeleihimme.

Hallissa oli muuten pientä katkeruutta ilmassa kun kotikylän oma poika, Sokkas Olli, kuten selostaja leikkisästi kutsui, pelasikin vierasjoukkueen riveissä ja takoi pisteitä kiitettävään tahtiin.

Paikallisessa ruokapaikassa ensimmäiset pihvit kenties käristyivät karrelle kun pessimistiset arviot ottelun kestoajasta eivät aivan pitäneet paikkaansa. Ottelu kestikin pidempään kuin jotkut arvioivat.

11.10.2009 Jälkipelit Cup-Kahvilassa

Pelin tilastot käytiin läpi yläkerran kantapaikassa tilastointimiehemme ja kirjurimme kanssa, kera oluen. Tommin kärsivällisyyttä myös koeteltiin hiukan, kun Tommin Visa Electron ja Cup-Kahvilan maksupääte eivät halunneet toimia yhteistyössä. Kortti ilmeisesti kuitenkin toimi toisella yrittämällä, eikä Tommin tarvinnut jäädä tiskaamaan. Happy end.

4.10.2009 Kauden ensimmäinen sarjaottelu pelattu!

Jepjep. Ensimmäinen sarjaottelu saatiin tosiaan pelattua Kuopiossa. Joutsan harjoitusturnaus oli hyvää lämmittelyä ja herättelyä, ettei tarvinnut ihan kylmiltään lähteä sarjaan. Ottelun analyysin päivittelinkin jo tuonne ottelut -osioon. Suhteellisen pitkä ajomatka meni mukavasti toisen, vähintään yhtä jännittävän pelin, "Tikkipokan" merkeissä. Mukavasti draamaa ja suuria tunteitahan tuo peli tunnetusti aina tarjoaa sekä pelaajille että katsojille, kun panokset ovat kovat ja nehän ovat. Parhaan pelaajan palkinnon, joka oli S-ryhmän 10 euron lahjakortti, käytin Abc:llä maittavaan päivän pihviin. Pääsinpä vielä hehkuttamaan. ;)

27.4.2009 Sivut avattu!

Sain siis viimein tuliterät kotisivumme auki. Päivittelen sivuja parhaani mukaan sekä raportoin uusista tapahtumista ja uutisista pikimmiten. Pelipaitojen saavuttua tulen pikkuhiljaa päivittämään sivuille myös pelaajaprofiilit. Kauden alettua raportoin jokaisesta ottelusta tiukan otteluanalyysin sekä jälkitunnelmat tuoreeltaan. Päivittelemisiin!